Potrzebujesz pomocy? Zadzwoń 800 060 300

clear search submit search
    close error modal

    Gdzie chcesz skorzystać z usług Premio?

    Wpisz lokalizację lub kod pocztowy, żeby znaleźć serwis Premio w Twojej okolicy.

    Wymiana rozrządu

     

    Pasek rozrządu to jedna z najważniejszych części Twojego samochodu, odpowiadająca za prawidłową pracę silnika. Pasek rozrządu łączy wał korbowy silnika z wałkiem rozrządu i odgrywa bardzo istotną rolę w sterowaniu silnikiem. W przypadku silników diesla, pasek rozrządu napędza dodatkowo pompę wody, pompę paliwową lub inne urządzenia. Uszkodzenie rozrządu doprowadza bardzo często do poważnych problemów z silnikiem – warto zająć się tym jak najszybciej i skorzystać z usługi wymiany rozrządu, aby uniknąć bardzo kosztownej naprawy całego silnika.

    Skontaktuj się z serwisem i zarezerwuj wizytę

    Wymiana rozrządu

    Kompleksowa wymiana rozrządu. Ciesz się spokojną jazdą.


    Usługa dostępna w wybranych lokalizacjach
    Znajdź serwis

    Szczegóły usługi

    Electric Vehicle Servicing

    Jak często wymieniać pasek rozrządu?

     

    Konieczność wymiany paska rozrządu jest zależna od marki i modelu samochodu. Każdy z producentów określa przebieg i/lub czas, po którym należy wymienić pasek rozrządu w samochodzie. Bardzo często również zaleca kontrolę podczas przeglądu, aby zweryfikować jego stan. Kontrola odbywa się w serwisach sieci Premio zgodnie z zaleceniami producentów.

     

    Jeśli nie jesteś pewien, czy przyszła pora na wymianę paska rozrządu – przyjedź do lokalnego serwisu Premio, gdzie eksperci dokonają przeglądu samochodu i udzielą Ci porad co do dalszych kroków. Wszelkich napraw czy wymian dokonają dopiero po Twojej zgodzie.

     

    Jak przebiega wymiana rozrządu?

    Usługa zaczyna się już od momentu zamawiania części w biurze obsługi klienta. Części odpowiednie do Twojego pojazdu dobierane są po numerze nadwozia. Niewłaściwy dobór części może doprowadzić do uszkodzenia jednostki.

    • Następnie, mechanik blokuje zestaw rozrządu, dokonując tego za pomocą specjalistycznych narzędzi.
    • Mechanik rozkłada układ napędu rozrządu, demontując jego poszczególne części, które następnie są weryfikowane.
    • Po ocenie uszczelnień wałków rozrządu, wału korbowego, nastawników i innych współpracujących elementów, pracownik może zamontować nowy zestaw rozrządu.
    • Uzupełniany jest układ chłodzenia, jeżeli występuje taka konieczność, i odpowietrza się go. 

     

    Pasek rozrządu a łańcuch rozrządu - różnica

     

    Silnik Twojego auta może być wyposażony albo w pasek rozrządu, albo w łańcuch rozrządu – niezależnie od posiadanej opcji, mają one tę samą funkcję: łączą wał korbowy silnika z wałkiem rozrządu, który to z kolei odpowiada za sterowanie tłokami i zaworami w Twoim samochodzie. Zarówno pasek rozrządu, jak i łańcuch rozrządu nie są możliwe do dostrzeżenia gołym okiem, patrząc na silnik. Bardzo często, jeżeli któryś z elementów jest uszkodzony i zapaliła się kontrolka Check z powodu niewłaściwej korelacji wału korbowego z wałkiem rozrządu, eksperci Premio są w stanie za pomocą testera diagnostycznego ustalić ewentualne uszkodzenie.

     

    Pasek rozrządu

    Pasek rozrządu jest mieszanką płócienno-gumową z dodatkami substancji wydłużającej czas eksploatacji. Producenci samochodów zakładają przebieg wymiany paska nawet do 210 tys. km przy zachowaniu wytycznych odnośnie jego serwisowania. Element ten poddawany jest podczas pracy bardzo dużym obciążeniom, dlatego konieczna jest jego regularna kontrola i wymiana w odpowiednim momencie, by uniknąć ewentualnych kosztów naprawy silnika.

     

    Łańcuch rozrządu

    Łańcuch rozrządu zrobiony jest z odpowiedniej stali. W odróżnieniu od paska rozrządu, łańcuch w zasadzie nie potrzebuje uwagi i z reguły nie musi być wymieniany. Koniecznością w tym wypadku jest używanie odpowiednich olejów silnikowych, aby nie doszło do spadku ciśnienia w układzie i przestawienia faz rozrządu. Odpowiednia częstotliwość wymiany oleju ma bardzo duże znaczenie. 

     

    Jak poznać, czy mam pasek czy łańcuch rozrządu?

    Z zewnątrz nie da się zobaczyć tych elementów samochodu. Można to sprawdzić w instrukcji obsługi samochodu lub skontaktować się z ekspertami Premio.

     

     

    Dlaczego warto wymienić pasek rozrządu?

    Pasek rozrządu odpowiada za prawidłową pracę silnika. Pasek rozrządu należy kontrolować podczas przeglądów oraz wymieniać w odpowiednim czasie, żeby nie uległ uszkodzeniu lub – co gorsza – zerwaniu. Konsekwencje tego typu usterki mogą z kolei doprowadzić do poważnej awarii silnika naszego samochodu, a to wiąże się z kosztownymi naprawami. Dlatego właśnie warto zapobiegawczo wymienić pasek rozrządu w lokalnym serwisie Premio.

     

     

    Po czym poznać, że pasek rozrządu należy wymienić?

    Zużycie paska rozrządu jest bardzo trudne do zauważenia, dlatego ocenę jego stanu warto zostawić specjalistom. Trudności z uruchomieniem silnika lub sytuacja, w której silnik wcale nie daje się uruchomić mogą być oznaką usterki paska rozrządu oraz sygnałem, że silnik uległ poważnemu uszkodzeniu. Warto zajrzeć do instrukcji obsługi samochodu, aby dowiedzieć się, jak często należy wymieniać pasek rozrządu lub skontaktować się z lokalnym serwisem Premio, gdzie eksperci zrobią to za Ciebie.

     

    Powiązane usługi

     

    Masz pytania? Chętnie pomożemy!

    Skontaktuj się ze swoim lokalnym serwisem Premio

     

    Warto wiedzieć

    Powiązane artykuły, które mogą Cię zainteresować.

    Co to jest rozrząd?

    Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr

    Dowiedz się więcej

    Kontrolki w autach

    Rodzaje i znaczenie kontrolek na desce rozdzielczej samochodu.

    Dowiedz się więcej

    Jak sprawdzić poziom oleju?

    Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr

    Dowiedz się więcej