Potrzebujesz pomocy? Zadzwoń 800 060 300

Wymiana paska rozrządu

 

Pasek rozrządu to jedna z najważniejszych części Twojego samochodu, odpowiadająca za prawidłową pracę silnika. Pasek rozrządu łączy wał korbowy silnika z wałkiem rozrządu i odgrywa bardzo istotną rolę w sterowaniu silnikiem. Pasek rozrządu może również dodatkowo napędzać pompę wody, pompę paliwową lub inne elementy osprzętu silnika. Uszkodzenie rozrządu doprowadza bardzo często do poważnej awarii – warto zająć się tym jak najszybciej i skorzystać z usługi wymiany rozrządu, aby uniknąć bardzo kosztownej naprawy całego silnika.

Szczegóły usługi

Szczegóły usługi

Electric Vehicle Servicing

Jak często wymieniać pasek rozrządu?

 

Co ile trzeba wymienić rozrząd? Konieczność wymiany paska rozrządu jest zależna od marki i modelu samochodu. Każdy z producentów określa przebieg i/lub czas, po którym należy wymienić pasek rozrządu w samochodzie. Bardzo często również zaleca kontrolę podczas przeglądu, aby zweryfikować jego stan. Kontrola odbywa się w serwisach sieci Premio zgodnie z zaleceniami producentów.

 

Jeśli nie jesteś pewien, czy przyszła pora na wymianę paska rozrządu – przyjedź do lokalnego serwisu Premio, gdzie eksperci dokonają przeglądu samochodu i udzielą Ci porad co do dalszych kroków. Wszelkich napraw czy wymian dokonają dopiero po Twojej zgodzie.

 

Jak przebiega wymiana rozrządu?

Usługa zaczyna się już od momentu zamawiania części w biurze obsługi klienta. Części odpowiednie do Twojego pojazdu dobierane są po numerze nadwozia. Niewłaściwy dobór części może doprowadzić do uszkodzenia jednostki.

  • Następnie, mechanik blokuje układ rozrządu, dokonując tego za pomocą specjalistycznych narzędzi.
  • W kolejnym kroku są demontowane elementy układu napędu rozrządu, demontując jego poszczególne części, które następnie są weryfikowane.
  • Po ocenie uszczelnień wałków rozrządu, wału korbowego, nastawników i innych współpracujących elementów, pracownik może zamontować nowy zestaw rozrządu.
  • Jeżeli występuje taka konieczność, uzupełnia się płyn w układzie chłodzenia oraz odpowietrza się go. 

 

Pasek rozrządu a łańcuch rozrządu - różnica

 

Silnik Twojego auta może być wyposażony albo w pasek rozrządu, albo w łańcuch rozrządu – niezależnie od posiadanej opcji, mają one tę samą funkcję: łączą wał korbowy silnika z wałkiem rozrządu, który to z kolei odpowiada za sterowanie tłokami i zaworami w Twoim samochodzie. Zarówno pasek rozrządu, jak i łańcuch rozrządu nie są możliwe do dostrzeżenia  bez demontażu elementów układu napędowego Bardzo często, jeżeli któryś z elementów jest uszkodzony i zapaliła się kontrolka Check z powodu niewłaściwego pozycjonowania wału  wału korbowego względem z wałka rozrządu, eksperci Premio są w stanie za pomocą testera diagnostycznego ustalić ewentualne uszkodzenie.

 

Pasek rozrządu

Pasek rozrządu jest mieszanką płócienno-gumową z dodatkami substancji wydłużającej czas eksploatacji. Producenci samochodów zakładają przebieg wymiany paska nawet do 210 tys. km przy zachowaniu wytycznych odnośnie jego serwisowania. Element ten poddawany jest podczas pracy bardzo dużym obciążeniom, dlatego konieczna jest jego regularna kontrola i wymiana w odpowiednim momencie, by uniknąć ewentualnych kosztów naprawy silnika.

 

Łańcuch rozrządu

Łańcuch rozrządu zrobiony jest z odpowiedniej stali. W odróżnieniu od paska rozrządu, łańcuch z reguły nie musi być wymieniany lub jego interwały wymian są dłuższe, zależne od jego zużycia eksploatacyjnego Koniecznością w tym wypadku jest używanie odpowiednich olejów silnikowych, aby nie doszło do spadku ciśnienia w układzie i przestawienia faz rozrządu. Odpowiednia częstotliwość wymiany oleju ma bardzo duże znaczenie.

 

Jak poznać, czy mam pasek czy łańcuch rozrządu?

Z zewnątrz nie da się zobaczyć tych elementów samochodu. Można to sprawdzić w instrukcji obsługi samochodu lub skontaktować się z ekspertami Premio.

 

 

Dlaczego warto wymienić pasek rozrządu?

Pasek rozrządu odpowiada za prawidłową pracę silnika. Należy go kontrolować podczas przeglądów oraz wymieniać w odpowiednim czasie, żeby nie uległ uszkodzeniu lub – co gorsza – zerwaniu. Konsekwencje tego typu usterki mogą z kolei doprowadzić do poważnej awarii silnika naszego samochodu, a to wiąże się z kosztownymi naprawami. Dlatego właśnie warto zapobiegawczo wymienić pasek rozrządu w lokalnym serwisie Premio.

 

 

Po czym poznać, że pasek rozrządu należy wymienić?

Zużycie paska rozrządu jest bardzo trudne do zauważenia, dlatego ocenę jego stanu warto zostawić specjalistom. Trudności z uruchomieniem silnika lub sytuacja, w której silnik wcale nie daje się uruchomić mogą być oznaką usterki paska rozrządu oraz sygnałem, że silnik uległ poważnemu uszkodzeniu. Warto zajrzeć do instrukcji obsługi samochodu, aby dowiedzieć się, jak często należy wymieniać pasek rozrządu lub skontaktować się z lokalnym serwisem Premio, gdzie eksperci zrobią to za Ciebie.

 

Powiązane usługi

 

Masz pytania? Chętnie pomożemy!

Skontaktuj się ze swoim lokalnym serwisem Premio

 

Warto wiedzieć

Powiązane artykuły, które mogą Cię zainteresować.

Jak sprawdzić poziom oleju?

Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr