Opony Goodyear to innowacje oraz wysokie osiągi dla najbardziej wymagających kierowców – wartości, na których opiera się filozofia tej marki. Każdego dnia specjaliści Goodyear pracują nad innowacyjnymi technologiami, dzięki czemu opony tego producenta są nieustannie ulepszane.
W 1898 roku w miejscowości Akron, Frank Seiberling założył firmę Goodyear Tire & Rubber Company – która od samego początku zajmuje się produkcją opon. Produkty firmy szybko osiągnęły sukces (należały do nich m.in. sterowce, balony czy też ogumienie do samolotów). Innowacyjność marki Goodyear potwierdza jej historia – to właśnie założony przez nią w Akron ośrodek badawczy był jednym z pierwszych tego typu obiektów na świecie. To tutaj powstała np. technologia opon RunOnFlat.
Rok 1957 to otwarcie tzw. GICL (ang. The Goodyear Innovation Center), czyli drugiego ośrodka badawczego firmy, a zarazem pierwszego w Europie, w miejscowości Colmar-Berg w Luksemburgu. To właśnie z luksemburskiego ośrodka wywodzi się wielokrotnie nagradzana technologia AMT (czyli technologia automatycznego utrzymywania ciśnienia w oponach).
Marka Goodyear była także obecna przez bardzo długi okres w historii sportów motorowych, dołączając w 1964 r do elitarnego grona producentów opon dla F1.
Goodyear przez następne 35 lat aktywnie udoskonalał technologicznie ogumienie wyścigowe. W 1971 r. firma zaprezentowała opony typu slick, które na stałe zagościły w Formule 1 i stały się wręcz jej symbolem. Całkowicie gładki bieżnik pozbawiony rowków i lamelek zapewniał w połączeniu ze specjalną mieszanką klejącą doskonałą przyczepność na suchej nawierzchni.
Wysoki standard bezpieczeństwa i doskonała przyczepność charakterystyczne dla producenta, przez długi czas były podstawą wszystkich wyścigów organizowany na torach Formuły 1. Warto także wspomnieć, że to właśnie ta marka wprowadziła po raz pierwszy w 1983 r. deszczową oponę z radialną osnową i bieżnikiem kierunkowym.
Współczesna historia to obecność marki w klasie LMP2 Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC), Europejskiej Serii Le Mans od sezonu 2021, Brytyjskich Mistrzostw Samochodów Turystycznych (BTCC) oraz za pośrednictwem nowego partnerstwa medialnego z czołowym europejskim nadawcą sportowym, Eurosport, dla Pucharu Świata Samochodów Turystycznych FIA (WTCR) oraz Pure ETCR, pierwszej serii wyścigów w pełni elektrycznych samochodów turystycznych wielu marek (umowa obowiązuje od sezonu 2020).
Opony Goodyear produkowane są w 46 fabrykach na terenie 21 krajów, w tym również w Polsce – w fabryce opon Dębica, skąd ogumienie Goodyear trafia do dziesiątek krajów na całym świecie.
Sportowe opony letnie dla bardzo wysokich osiągów
Najwyższej klasy opony letnie do samochodów osobowych
to świetna opcja dla kierowców, dla których najważniejsza jest skuteczność w warunkach zimowych oraz którzy szukają opon zapewniających pewną reakcję układu napędowego i trakcję w różnych sytuacjach, które mogą się zdarzyć w zimowych warunkach.
Lepsze osiągi na mokrej, suchej i zimowej nawierzchni.
Doskonałe właściwości na suchej, mokrej i ośnieżonej nawierzchni. Więcej zwycięstw w testach niż jakakolwiek inna testowana marka*.
Eagle F1 Asymmetric 6
*Auto Bild wydanie 10- 2023: Test 50 opon letnich, rozmiar 225/45R18. Samochód testowy: BMW serii 3. Testowane marki: Goodyear, GT Radial, Sava, Fulda, Hankook, Pirelli, Kleber, Kumho, Giti, Dunlop, Falken, Michelin, Nexen, Yokohama, Toyo, Continental, Linglong, Uniroyal, Maxxis, Bridgestone. W teście uwzględniono 20 marek.
**Test wewnętrzny. W porównaniu z poprzednim modelem EfficientGrip Performance. Rozmiar testowanej opony: 205/55R16 91V; samochód testowy: VW Golf 7; lokalizacja testu: drogi publiczne w Luksemburgu i Francji.
EfficientGrip Performance 2
* Test wewnętrzny. W porównaniu z poprzednikiem — modelem EfficientGrip Performance. Testowany rozmiar opony: 205/55R16 91V; samochód testowy: VW Golf 7; lokalizacja testu: otwarte drogi w Luksemburgu i Francji
** O 20%/11 000 km większy przebieg w porównaniu do drugiego najlepszego testowanego konkurenta. Przebieg (tj. do momentu osiągnięcia dozwolonej granicy zużycia bieżnika) w porównaniu do czterech najnowszych konstrukcji konkurentów w kategorii opon letnich z segmentu high performance (Michelin Primacy 4, Continental PremiumContact 6, Bridgestone Turanza T005, Pirelli Cinturato P7 Blue). Testy przeprowadziła w listopadzie 2019 r. organizacja TÜV SÜD Product Service GmbH na zlecenie spółki Goodyear. Testowany rozmiar opony: 205/55R16 91V; samochód testowy: VW Golf Mk7; lokalizacja testu: otwarte drogi w środkowych Niemczech. Numer raportu: 713171748. Pełny raport jest dostępny na stronie: https://www.goodyear.eu/en_gb/consumer/tire-test-reports/tire-test-reports-summer.html.
*** Krótsza droga hamowania na suchej i mokrej nawierzchni w porównaniu do wszystkich testowanych opon konkurentów. W porównaniu do czterech najnowszych konstrukcji konkurentów w kategorii opon letnich z segmentu high performance (Michelin Primacy 4, Continental PremiumContact 6, Bridgestone Turanza T005, Pirelli Cinturato P7 Blue). Testy przeprowadziła w listopadzie 2019 r. organizacja TÜV SÜD Product Service GmbH na zlecenie spółki Goodyear. Testowany rozmiar opony: 205/55R16 91V; samochód testowy: VW Golf VII; lokalizacja testu: ATP Papenburg (Niemcy), GPG Mireval (Francja), TÜV SÜD PS Garching (Niemcy), Neubiberg (Niemcy). Numer raportu: 713171748. Pełny raport jest dostępny na stronie: https://www.goodyear.eu/en_gb/consumer/tire-test-reports/tire-test-reports-summer.html.
Vector 4Seasons Gen-3
*W oparciu o 40 recenzji przeprowadzonych od listopad 2013 r. do marsz 2020 r., przez wiodące i niezależne europejskie magazyny oponiarskie. Obliczenia te oparte są o ilość zwycięstw opon marki Goodyear w testach z kategorii „najlepsze opony całoroczne” w stosunku do wszystkich konkurentów. Więcej informacji znajduje się pod adresem https://www.goodyear.eu/pl_pl/consumer/legal-disclaimer-test-claims/more-all-season.html