Potrzebujesz pomocy? Zadzwoń 800 060 300

Michelin ALPIN 6

Stworzone, by zapewnić długotrwałe bezpieczeństwo w trudnych warunkach zimowych.

Zimowa opona drogowa MICHELIN Alpin 6 zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa podczas jazdy w trudnych warunkach zimowych[1][2]i doskonały przebieg[4]. (1) Od nowości do dopuszczalnego poziomu zużycia opona MICHELIN Alpin 6 w rozmiarze 205/55 R16 91H przewyższa próg przyczepności na mokrej nawierzchni ustalony w regulaminie nr 117 EKG ONZ. Certyfikat 3PMSF dla nowej opony i znakomita trakcja na śniegu do zużycia do dopuszczalnego poziomu. Testy przyspieszania/trakcji na śniegu przeprowadzone przez TÜV SÜD w grudniu 2017 r. Opony z dopuszczalnym poziomem zużycia (ostatni kilometr) to opony z bieżnikiem startym maszynowo do poziomu wskaźnika zużycia bieżnika zgodnie z regulaminem nr 30 EWG (ECE R30r03f). We wszystkich przypadkach należy przestrzegać lokalnych przepisów dotyczących opon zimowych. (2) MICHELIN Alpin 6 posiada klasę B przyczepności na mokrej nawierzchni z europejskich etykiet. (4) Na podstawie wyników testów trwałości przeprowadzonych przez DEKRA Test Center na zlecenie Michelin w grudniu 2017 r. i styczniu 2018 r. na oponach w rozmiarze 205/55 R16 91H zamontowanych w VW Golf 7. Opony testowane: MICHELIN ALPIN 6, BRIDGESTONE BLIZZAK LM001 Evo, CONTINENTAL WinterContact™ TS 860, DUNLOP Winter Sport 5, GOODYEAR Ultra Grip 9, PIRELLI Cinturato Winter i NOKIAN WRD4. Test trwałości przeprowadzony w warunkach przeciętnego rzeczywistego użytkowania (D50) na dystansie 10 000 km z przewidywaną trwałością do zużycia bieżnika do 1,6 mm. Średnia rynkowa: MICHELIN Alpin 6 i wszystkie opony premium konkurentów testowane w panelu. We wszystkich przypadkach należy przestrzegać lokalnych przepisów dotyczących opon zimowych.

Opis

Stworzone, by zapewnić długotrwałe bezpieczeństwo w trudnych warunkach zimowych.

MICHELIN Alpin 6 to opona zimowa najnowszej generacji, zaprojektowana tak, by wspomagać bezpieczną jazdę w trudnych warunkach zimowych[1][2]. Wyposażona w technologie MICHELIN EverGrip opona zimowa zapewnia bardzo dobre hamowanie[1], przyspieszanie i trakcję[1] podczas jazdy po śniegu, przy dopuszczalnym poziomie zużycia[1]. Skonstruowana z myślą o doskonałej trwałości[4] opona MICHELIN Alpin 6 zapewnia większy przebieg niż poprzedni model[5]. Pewna jazda każdego dnia do pracy i podczas długich zimowych tras, niezależnie od warunków panujących w zimie. Innowacyjny wskaźnik zużycia bieżnika MICHELIN pozwala w prosty i wygodny sposób zaplanować wymianę opony zimowej - zapewniając bezpieczeństwo Tobie i Twoim pasażerom. (1) Od nowości do dopuszczalnego poziomu zużycia opona MICHELIN Alpin 6 w rozmiarze 205/55 R16 91H przewyższa próg przyczepności na mokrej nawierzchni ustalony w regulaminie nr 117 EKG ONZ. Certyfikat 3PMSF dla nowej opony i znakomita trakcja na śniegu do zużycia do dopuszczalnego poziomu. Testy przyspieszania/trakcji na śniegu przeprowadzone przez TÜV SÜD w grudniu 2017 r. Opony z dopuszczalnym poziomem zużycia (ostatni kilometr) to opony z bieżnikiem startym maszynowo do poziomu wskaźnika zużycia bieżnika zgodnie z regulaminem nr 30 EWG (ECE R30r03f). We wszystkich przypadkach należy przestrzegać lokalnych przepisów dotyczących opon zimowych. (2) MICHELIN Alpin 6 posiada klasę B przyczepności na mokrej nawierzchni z europejskich etykiet. (4) Na podstawie wyników testów trwałości przeprowadzonych przez DEKRA Test Center na zlecenie Michelin w grudniu 2017 r. i styczniu 2018 r. na oponach w rozmiarze 205/55 R16 91H zamontowanych w VW Golf 7. Opony testowane: MICHELIN ALPIN 6, BRIDGESTONE BLIZZAK LM001 Evo, CONTINENTAL WinterContact™ TS 860, DUNLOP Winter Sport 5, GOODYEAR Ultra Grip 9, PIRELLI Cinturato Winter i NOKIAN WRD4. Test trwałości przeprowadzony w warunkach przeciętnego rzeczywistego użytkowania (D50) na dystansie 10 000 km z przewidywaną trwałością do zużycia bieżnika do 1,6 mm. Średnia rynkowa: MICHELIN Alpin 6 i wszystkie opony premium konkurentów testowane w panelu. We wszystkich przypadkach należy przestrzegać lokalnych przepisów dotyczących opon zimowych. (5) Na podstawie wyników testów porównawczych hamowania na mokrej nawierzchni i śniegu opon MICHELIN Alpin 6 i MICHELIN Alpin 5 przeprowadzonych przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin w grudniu 2017 r. i styczniu 2018 r. na oponach w rozmiarze 205/55 R16 91H zamontowanych w VW Golf 7.

Zimowa opona drogowa MICHELIN Alpin 6 zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa podczas jazdy w trudnych warunkach zimowych[1][2]i doskonały przebieg[4]. (1) Od nowości do dopuszczalnego poziomu zużycia opona MICHELIN Alpin 6 w rozmiarze 205/55 R16 91H przewyższa próg przyczepności na mokrej nawierzchni ustalony w regulaminie nr 117 EKG ONZ. Certyfikat 3PMSF dla nowej opony i znakomita trakcja na śniegu do zużycia do dopuszczalnego poziomu. Testy przyspieszania/trakcji na śniegu przeprowadzone przez TÜV SÜD w grudniu 2017 r. Opony z dopuszczalnym poziomem zużycia (ostatni kilometr) to opony z bieżnikiem startym maszynowo do poziomu wskaźnika zużycia bieżnika zgodnie z regulaminem nr 30 EWG (ECE R30r03f). We wszystkich przypadkach należy przestrzegać lokalnych przepisów dotyczących opon zimowych. (2) MICHELIN Alpin 6 posiada klasę B przyczepności na mokrej nawierzchni z europejskich etykiet. (4) Na podstawie wyników testów trwałości przeprowadzonych przez DEKRA Test Center na zlecenie Michelin w grudniu 2017 r. i styczniu 2018 r. na oponach w rozmiarze 205/55 R16 91H zamontowanych w VW Golf 7. Opony testowane: MICHELIN ALPIN 6, BRIDGESTONE BLIZZAK LM001 Evo, CONTINENTAL WinterContact™ TS 860, DUNLOP Winter Sport 5, GOODYEAR Ultra Grip 9, PIRELLI Cinturato Winter i NOKIAN WRD4. Test trwałości przeprowadzony w warunkach przeciętnego rzeczywistego użytkowania (D50) na dystansie 10 000 km z przewidywaną trwałością do zużycia bieżnika do 1,6 mm. Średnia rynkowa: MICHELIN Alpin 6 i wszystkie opony premium konkurentów testowane w panelu. We wszystkich przypadkach należy przestrzegać lokalnych przepisów dotyczących opon zimowych.

Etykiety UE na opony

D
Efektywność paliwowa
Oszczędność paliwa jest miarą oporów toczenia opony. Opona o niskich oporach toczenia pozwala ograniczyć zużycie paliwa, ponieważ wymaga mniej energii do poruszania się.
B
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Przyczepność na mokrej nawierzchni jest miarą zdolności opony do hamowania na mokrych drogach.
A
Hałas na zewnątrz
Zewnętrzny hałas emitowany przez oponę, mierzony w decybelach. Hałaśliwość jest klasyfikowana od A (cicha) do C (głośna).
Przyczepność na śniegu
Opony z piktogramem przedstawiającym płatek śniegu na tle 3 szczytów górskich mają krótszą drogę hamowania na drogach pokrytych śniegiem, co jest ważne dla zapewnienia bezpieczeństwa w warunkach zimowych, podczas jazdy po ośnieżonej powierzchni. W przypadku pojazdów osobowych piktogram ten jest przyznawany na podstawie pomiaru drogi hamowania samochodu przy prędkości początkowej 25 km/h na ubitym śniegu lub na podstawie pomiaru siły pociągowej opon. W przypadku pojazdów ciężarowych piktogram jest przyznawany na podstawie pomiaru reakcji opony na przyspieszenie.